Twój wskaźnik masy ciała - kalkulator BMI

Sprawdź prawidłowość swojej wagi, a następnie wybierz odpowiednią dietę i chudnij!

kg
cm

Co to jest Body Mass Index?

BMI (ang. Body Mass Index) to wskaźnik masy ciała znany również, jako wskaźnik Queteleta II. Wskaźnik ten służy do oceny zagrożenia chorobami związanymi z nadwagą i otyłością. Wysoki wskaźnik BMI związany jest z podwyższonym ryzykiem wystąpienia takich chorób jak: cukrzycy, choroby niedokrwiennej serca, miażdżycy, udaru mózgu, a nawet nowotworów.


Jak obliczyć BMI?

Do obliczenia naszego BMI wykorzystujemy wzrost oraz wagę naszego ciała. Obliczanie BMI jest bardzo proste, dlatego też wskaźnik ten nie jest precyzyjny gdyż nie uwzględnia tkanki tłuszczowej organizmu- wskaźnik Queteleta II (BMI) to relacja pomiędzy wzrostem i wagą.

BMI = waga / wzrost ²

Osoby uprawiające sport mogą mieć BMI na poziomie wskazującym otyłość, a mimo to będą posiadać bardzo mało tkanki tłuszczowej. U lekkoatletów BMI może wskazywać niedowagę. Dodatkowo wskaźnik masy ciała nie uwzględnia różnych proporcji ciała stąd np. wśród Azjatów ryzyko chorób związanych z otyłością jest znacznie wyższe przy niższych wartościach BMI.

Wartości BMI (wskaźnika Queteleta II)

Według Światowej Organizacji Zdrowia prawidłowy BMI to pomiędzy 18,6 – 24,9. Wskaźnik BMI dla kobiety i mężczyzny jest taki sam.

  • < 16,0 – wygłodzenie
  • 16,0–16,99 – wychudzenie (spowodowane często przez ciężką chorobę lub anoreksję)
  • 17,0–18,49 – niedowagę
  • 18,5–24,99 – wartość prawidłową
  • 25,0–29,99 – nadwagę
  • 30,0–34,99 – I stopień otyłości
  • 35,0–39,99 – II stopień otyłości (otyłość kliniczna)
  • ≥ 40,0 – III stopień otyłości (otyłość skrajna)